Uzaktan Çalışmada Mikro Yönetimden Kaçınmanın 4 Adımı
Pandemi sonrası normalleşmeye rağmen, uzaktan çalışma hala güçlü bir seçenek olarak yerini koruyor. Liderlerin bir kısmı ekiplerini uzaktan yönetirken çok daha fazla zorlanıyorlar ve sonuçta mikro yönetmeyi tercih ediyorlar.
İster uzaktan, ister hibrit, ister yüz yüze, mikro yönetim stresi artırırken, güveni, yaratıcılığı ve verimliliği azaltıyor aynı zamanda çalışanların zindeliği üzerinde de istenmeyen birçok olumsuz sonuca yol açıyor.
Peki bundan kaçınmak için neler yapmak gerekiyor?
Mikro Yönetim Örnekleri
Mikro Yönetim Problem Mi?
- % 37 şu anda mikro yönetildiklerini, % 67’i ise daha önce mikro yönetildiklerini belirtmektedir.
- % 27’si şu anda mikro yönetildiklerini, % 71’i daha önce mikro yönetildiklerini belirtmektedir.
Mikro Yönetimin Negatif Etkileri
Uzaktan Çalışmada Liderler Neden Miko Yönetimi Tercih Ediyorlar?
Aşağıdakilerden herhangi birini söylediniz veya düşündünüz mü?
- Sadece bilgi sahibi olmak için döngüde (loop’da) kalmayı tercih ediyorum.
- Uzun zamandır buradayım, bu nedenle nasıl daha iyi yapılacağını biliyorum.
- Keşke doğru yapacakları konusunda onlara güvenebilseydim.
- Korkarım proje çıkmaza girecek.
- Bu projenin gidişatı için bir şeyler yapmak zorundayım gibi görünüyor.
Bunları aklımızdan geçirmek, mikro yönetimi benimsediğimizi veya bunu yapmanın eşiğinde olduğumuzu gösteriyor. Elbette bu konuda tam bir teşhis koyabilmek için şirketteki yapı ve süreçleri de analiz etmek gerekiyor.
Mikro Yönetimden Nasıl Kaçınılır?
- Çalışanlara Duyduğunuz Güveni Artırın
Onları bilgisayarlarında ya da masalarında çalışırken görmeden de yeterince çaba sarf ettiklerine güvenmek zorundayız.
- Çalışanları Güçlendirin
Bir yönetici, karar vermelerine asla izin vermezse, çalışanlarına güvendiğini gösteremez. Çalışanları karar vermeleri için güçlendirmek, işteki katılımlarını artıracak ve daha büyük bir amaç duygusuna yol açacaktır. İçsel motivasyonu yüksek olan çalışanlar daha çok çalışacak ve yöneticiler onları mikro yönetme ihtiyacı hissetmeyecektir.
- Empatiyi Artırın
Bir yönetici bir çalışanın yerine geçtiğinde, o kişinin nasıl ve neden bu şekilde çalıştığını daha iyi anlayacaktır. Farklı düşünce ve deneyimleriyle benzersiz olduklarını daha iyi anlayacaklardır. Yüksek empatiye sahip yöneticiler daha az mikro yönetim yapacaktır.
- Kişisel ve Profesyonel Gelişim
İş yerinde mikro yönetimin nasıl kaldırılabileceğini öğrenmek için eğitimler yardımcı olacaktır. Bu eğitim çözümleri hem çalışanların hem de yöneticilerin işlerini daha iyi ve daha fazla güvenle (ve daha az mikro yönetimle) yapmalarına da yardımcı olabilir.
Bir organizasyonda mikro yönetimi azaltmak, çaba ve eğitim gerektirir.