Dale Carnegie Türkiye

Türkiye

Dale Carnegie Danışmanlık

Öne Çıkan Organizasyonel Sağlık Danışmanlığı Hizmetlerimiz

Organizasyonel sağlığın 12 boyutunda, birbiri ile uyum sağlamak veya bazı boyutlarda gelişim sağlamak, organizasyonun dinamiklerini de işin içine kattığımızda birbirinden farklı çözümler gerektirmektedir.

Organizasyonun ihtiyaçları çerçevesinde kimi çözümlerimizde tek bir konuya kimi  çözümlerimizde ise birçok konuya odaklanmaktayız.

Çalışmalarımızın kapsamını somutlaştırmak  için, çözümlerimizde sıklıkla yer alan konular aşağıda yer almaktadır.

Dale Carnegie Danışmanlık

Öne Çıkan Hizmetlerimiz

Organizasyonel Check-up, online yapılan bir anket olup, bir organizasyonun 12 sağlık boyutunda mevcut durumunu ve bu boyutların birbiri ile uyumunu ölçer. 35 sorudan oluşan ve yaklaşık 10-12 dakika süren bu anket ve anketi takip eden odak grup çalışmaları ile çalışanların organizasyonun sağlığı hakkındaki algıları bütünsel olarak ortaya konur. Bu sayede güçlü yönler ve müdahale gerektiren alanlar hakkında bir genel fotoğraf ortaya çıkar.

Ortak akıl ile çalışanları sürece dahil ederek, konuya özel tasarım ve yapısal araçlar ve Dale Carnegie metodolojisi ile gerçekleştirilen çalışmalarda, organizasyonların ortak yönde uyumlanmalarını sağlayan, vizyon, stratejik hedefler, varoluş amacı, kurumsal değerler oluşturulur.

Şirkette hakim kültürü tanımlamak ve somutlaştırmak, ana stratejiler ile kültürün uyumu hakkında içgörü elde etmek için Cameron & Quinn’in oluşturduğu Rekabetçi Değerler Modeli ile 6 farklı boyutta kurum kültürü ölçülür. Şirket stratejileri ile uyumlu hedeflenen kültür belirlenir, gerekli müdahale alanları belirlenir ve dönüşüm planı hazırlanır.

Organizasyonda güven boyutunda yaşanan sıkıntıların detaylı analizi ve ölçümü yapılır ve güven duygusunun zedelenmesine neden olan kök nedenler tespit edilir. İletişim eksikliği, aksayan ya da olmayan süreçler, liderlik problemleri ve bunun gibi konuları kapsayan aksiyon planları yapılandırılır ve uygulamaya koyulur.

Bir organizasyonun üst yönetimini iyi bir takım olması ve sadece kendi fonksiyonlarının değil, organizasyonun bütünün sağlığının sorumluluğunu almaları, sürdürülebilir bir performans için şarttır. Patrick Lencioni’nin Takımlardaki 5 Temel Aksaklık Modeli ve Neuro Teamview gibi farklı içerikler ile, üst yönetim takımlarının bulundukları seviyeden ileriye gitmeleri hedeflenir.

Şirketin performans sonuçlarına daha hızlı ulaşabilmesi ve performasının kalıcılığı için tüm şirket unsurlarının birbirileri ile uyumlu olacak şekilde aynı yönde olması kritik başarı anahtarıdır.

Bu uyumun hem strateji, hedefler, kültür, liderlik, organizasyon yapısı, iş akışları ve süreçler gibi tüm organizasyonel sağlık boyutlarında, hem de üst kademeden, çalışana kadar tüm şirket insan gücünde sağlanıyor olması gerekmektedir.

Organizasyonel sağlık check-up çalışmamız ile ortak yön konusundaki gelişim alanları belirlenmekte, oluşturulan çözümlerin hayata geçirilmesi ile ortak yön sağlanmaktadır.

Dale Carnegie Global, çalışan bağlılığı konusunda dünya genelinde araştırmalar yaparak, her sene çalışan bağlılığındaki değişim ve dönüşümü yakından takip etmekte ve bu konuda yayınlar yaparak fikir önderliğini sürdürmektedir.

Organizasyonda yapılmış olan çalışan bağlılığı anket sonuçları bu deneyin birikimi sayesinde detaylıca, kırılımları ile incelenir. Sonuçları kanıtlanmış, kişi, takım ve organizasyon seviyesinde farklı müdahaleler ile bağlılığın artması hedeflenir. Ara nabız ölçümleri ile gelişim takip edilir ve planlamalarda gerekli revizyonlar yapılır.

Organizasyonda sergilenmesi beklenen Liderlik Modeli ortak akıl ve yapısal araçlar ile oluşturulur. Bu modeli destekleyen yetkinlik setleri tanımlanır. Organizasyondaki liderlerin modele uygunluğu ve gelişim açıkları tespit edilerek, uygun gelişim programları tasarlanır.
Organizasyon içinde kurulması hedeflenen Akademilerin öncelikli olarak stratejik planlamaları yapılarak, akademilerin hedeflenen nihai tasarımı ve yapısı netleştirilir. Bu hedefe yönelik olarak alınması gereken tüm aksiyonlar, doğru bir sıralamayla hayata geçirilir. Tüm süreçlerde ilgili paydaşlar devreye alınarak, akademinin kurulma aşamasından itibaren, organizasyon içinde sahiplenilmesi hedeflenir.
Organizasyondaki liderlerin, gelişiminin hedeflendiği zamana yaygın gelişim yolculukları, detaylı bir ihtiyaç analizi başlar. Organizasyonel seviyede geliştirilmesine ihtiyaç duyulan liderlik becerilerinin tespitinin ardından kuruma özel olarak tasarlanan gelişim yolculuklarında, sınıf içi eğitimlerin yanı sıra programın etkisini artıracak, birebir ya da grup koçluk seansları, tecrübe paylaşım seansları, liderlik etki planı, proje ve ara görevlendirmeler gibi farklı birçok gelişim aracı kullanılır.
Organizasyon içinde gelişimi destekleme, terfi veya yetenek yönetimi süreci gibi farklı ihtiyaçlardan doğan ölçme ve değerlendirme merkezi çalışmaları ve buna bağlı çıkan yetenek açıklarını geliştirmeyi hedefleyen çalışmalardan oluşur. Ölçülmesi ya da ölçüldükten sonra geliştirilmesi hedeflenen yetkinliklerin tespitinin ardından, bu yetkinlikleri destekleyen davranışlar belirlenir ve bu davranışların ölülmesine hizmet edecek en uygun araç ve çalışmalar tasarlanır. Çalışmalar, kişi bazında iki uzman değerlendirici tarafından farklı formatlardaki uygulama ve araçlarla yürütülür. Sonunda raporlama yapılarak, kişisel geribildirimler verilir.
Merkezinde insan olan ve organizasyonun gelişimi için gerekli olan sistem, süreç ve iş akışlarının, genel stratejiler ile uyumlu bir şekilde oluşturulmasıdır. İç eğitmen sisteminin kurulması, inovasyon sistemi, performans sistemi, yetenek yönetim sistemi, yedekleme sistemi gibi, başlıklardan oluşan çalışmalarımızın tamamı yapısal çalıştaylar ile çalışanların sürece katıldığı bir şekilde gerçekleştirilir.
Organizasyonun stratejik hedefleri ile uyumlu, şirket ana hedeflerinin gerçekleşmesini kolaylaştıran bir organizasyon yapısına sahip olması temel amaçtır. Bu anlamda organizasyon yapısının gözden geçirilmesi, gerekiyorsa revizyonların yapılması, bölümlerin temel sorumluluk alanlarının ve KPI’larının tanımlanması, pozisyonların görev tanımlarının oluşturulması bu başlık altındaki çalışmalarımızı oluşturmaktadır.

Günümüz VUCA Dünyasının iş hayatı üzerinde etkisi nedeniyle iş hayatının çalışma formatı son yıllarda yeniden şekilleniyor.
Gerek müşteriyi merkeze alması, hem müşteriyi hem de takım içi iletişimi sürekli kılması, sürekli gelişim üzerine kurulu ve daha sonuç odaklı bir yaklaşımı sağlıyor olması nedenleriyle bu öne çıkan çalışma formatlarının başında çevik çalışma sistemi geliyor.
Takımların, bütünsel bir değişim yönetimi yaklaşımı ile, çevik çalışma sistemine geçişlerini ve performanslarını artırmalarına destek oluyoruz.

Kurumsallaşma hedefi olan şirketlere, şirketin mevcut durumunu ortaya koyacak bir check up anketi yapılır. Organizasyonel sağlık modeli ile uyumlu, organizasyona özel, 12 boyutu kapsayan baştan uca bir ana yol haritası oluşturulur, başarı anahtarları ve KPI’lar tanımlanır. Hedeflenen dönüşümün hayata geçmesi için her aşamada ilgili paydaşlar ile çalışılarak, gerekli aksiyon planları oluşturulur ve uygulamaya geçirilir. Ara dönemlerde gerekli değerlendirmeler yapılır, ihtiyaç varsa ana planda revizyonlar yapılır.