Satış Eğitimi
Dale Carnegie Satış Eğitimi:Satışta İlişki Yoluyla Kazanmak
Müşterilerinize doğru tutumla yaklaşarak ve sadece kendi başarınıza değil, onların başarısına odaklanarak, karşılıklı saygı ve güvene dayalı bir bağ kuracaksınız.
Eğitimin Kapsamı
Satış, son birkaç on yılda, küreselleşme, teknoloji, bilgiye ulaşabilme kolaylığı, rekabet gibi nedenlerle önemli ölçüde değişti. Gerçekleri saklama devri geçmişte kaldı. Müşteriler artık gerçekleri biliyorlar, bilmediklerini de satış profesyonellerinden duymak istiyorlar. Dinlediklerini, şirketi, ürün ve hizmeti araştırıyorlar, diğer tedarikçilerin anlattıkları ile karşılaştırıyorlar, sorguluyorlar.
Peki, Satış profesyonelleri bu koşullar çerçevesinde, rekabette nasıl öne çıkacak ve fark yaratacak?
Satış profesyonellerinin rekabette öne geçerek ve fark yaratarak yüksek performans sağlamalarının yolu, müşterilerinde güvene dayalı ilişkiler kurmalarından geçiyor. Çünkü, müşteri nezdinde güvene dayalı ilişkiler ve kuvvetli iletişim, fırsatları ve zorlukları belirlemekte, bilinmeyen veya ifade edilmemiş ihtiyaçları tespit etmekte, güçlü sorular sorarak ve dinleyerek müşterinin dünyasını, gerçek ihtiyaçlarını anlamakta ve onların gözüyle bakıp onlara değer sunarak öne geçmekte kendilerine katkı sağlıyor.
Satış son birkaç on yılda önemli ölçüde değişmiş olsa da, binlerce yıldır değişmeyen şey ise insanların satın alma sürecinde nasıl zihinsel bir süreçten geçtiği ve nasıl satın aldığıdır.
Güveni dayalı ilişkiler ve müşteri odaklı yaklaşım, müşterinin binlerce yıldır değişmeyen satın alma sürecini manipüle etmeden kolaylaştırıyor.
Kurulan kalıcı ilişkiler ve müşteri odaklı olma, müşteri sadakati, tekrarlayan işler ve referans sağlayarak satış profesyonellerini kurumsal hedeflerine ulaştırmayı kolaylaştırıyor.
‘İlişki Odaklı Satışla Kazanmak’ programımız, bu kapsamda, satış profesyonellerine, müşterileriyle güvene dayalı ilişki kurarak satış süreçlerini yönetme konusunda, tutum, özgüven ve beceri kazandırmayı hedeflemektedir.
Eğitimin Hedefleri
İlişki Odaklı Satışla Kazanma Eğitimimizin, satış profesyonelline rekaber avantajı sağlaması için kazandırmayı hedeflediği özgüven, tutum ve beceriler;
- Kişisel ve profesyonel başarı için kişisel hedefler belirlemek,
- Dinamik ve kendinden emin bir satış tutumu oluşturmak,
- Sürdürülebilir satış performansı için satış kanalını etkin beslemek,
- Müşteri odaklı olmak, değer ve fayda sunmak,
- Güvenilirlik sağlamak ve korumak,
- Güvene dayalı ilişkiler kurmak, gönüllü işbirliği sağlamak,
- Empatik dinlemek,
- Etkili networking yapmak,
- Müşteri ihtiyaçlarını doğru tespit etmek,
- Sunulan çözümümüzde ilgi yaratmak,
- İlişki odaklı teknikler aracılığıyla satın alma sürecini kolaylaştıran satış stratejileri oluşturmak,
- İtirazları ortadan kaldırmak ve müzakere ihtiyacını en aza indirmek için Dale Carnegie Satış Modelini uygulamak