Dale Carnegie Türkiye

Türkiye

Organizasyonel Sağlık Tanımı ve Boyutları

Nulla quis lorem ut libero malesuada feugiat. Vivamus suscipit tortor eget felis porttitor volutpa

Dale Carnegie Danışmanlık olarak Organizasyonel Sağlığı;

S - Strateji
A - İş Akışları ve Süreçler
G - Gelişim
L - Liderlik
I - İnsan
K - Kültür

odak alanlarının birbiri ile uyumu ve organizasyonun faaliyetlerinin yüksek performansa ulaşmasını ve sürdürülebilirliğini destekleme seviyesi olarak tanımlıyoruz.

Çalışmalarımızda, bu 6 odak alanını, daha iyi analiz edebilmek için detaylandırarak 12 boyutta değerlendiriyoruz.

Organizasyonel sağlık boyutlarını aşağıdaki gibi tanımlıyoruz:

Güven

Şirket genelinde güven duygusunun yüksek, çalışanların birbirlerine ve şirket yönetimine güveniyor olması.

Ortak Yön

Vizyonun, strateji ve hedeflerin birbiriyle uyumlu, şirket çalışanları tarafından biliniyor ve hayata geçiriliyor olması.

Kurum Kültürü

Benimsenen ve yaşanan kültürün şirket değerlerini yansıtıyor, stratejilerin hayata geçmesini destekliyor olması.

Liderlik

Yüksek performansı ve olumlu çalışan deneyimini sağlayan etkili bir liderlik yaklaşımının tanımlı ve üst yönetim dahil tüm liderler tarafından sergileniyor olması.

Organizasyonel Yapılanma

Organizasyon yapısının ve görev tanımlarının tanımlı, net ve hedefleri destekleyen şekilde yapılandırılmış olması.

İş Akışları ve Süreçler

İş süreçlerinin tanımlı, kolaylaştırıcı, riski kontrol edecek şekilde tasarlanmış ve iş yapış şekilleri ile uyumlu olması.

İnovasyon

Yeni fikirlerin yapısal süreçlerle teşvik ediliyor, destekleniyor ve hayata geçiriliyor olması.

Sürekli Gelişim

Sürekli gelişimi destekleyen bir yapının ve gelişim zihniyetinin benimsenmiş olması.

Değişime Adaptasyon

Dış dünyadaki değişime adaptasyon  kapasitesinin yüksek olması.

Müşteri ve Paydaş

Müşteri odağının yüksek, pazar, rekabet ve müşteri talepleri ve trendlerinin düzenli olarak takip ediliyor, gelişmeler şirket içinde hızlıca paylaşılıyor olması.

Yetkinlikler

İhtiyaç duyulan yetkinliklerin belirlenmiş, mevcut işgücü tarafından karşılanabilmesi ve şirketin yeteneği çekebilmesi.

Çalışan Bağlılığı

Çalışan bağlılığının istenen seviyede veya üstünde, çalışan deneyiminin olumlu olması.